santiago2019.reismee.nl

Zware tocht

Vandaag vertrokken voor misschien wel de zwaarste tocht van de Camino. De eerste uren alleen maar klimmen naar 1300mtr hoogte bij temperaturen van 6 graden met een verkoelend briesje. Nou verkoelend zeg maar een winters aandoenende koude wind. Na 2uur klimmen bereikten wij de top van de Cebreiro. Een Gallische nederzetting van kleine huisjes met rieten daken. Vervolgens een klimmen en dalen rond de 1300mtr hoogte om daarna in een rot vaart aan een 18km lange afdaling. Onder aangekomen was het al een aangename 12gr voor Spaanse begrippen nog steeds koud. Nog met diverse mensen gesproken welke werkzaam zijn in het Europees parlement in Brussel. Ook een man uit Venlo die van zijn vrouw 4 weken de tijd heeft gekregen om vanuit Venlo naa Santiago te fietsen iets wat allang op zijn lijstje stond. Na een laatste klim van 5km zijn we nu op het wellicht mooiste casa van onze tocht. Terwijl ik dit schrijf ligt Jeannette heerlijk in het ligbad na te genieten van deze zware dag. Nog 2 te gaan.

Gr Jo en Jeannette

Bonnie

De laatste loodjes nog. Jullie kunnen het! Tot snel :)

Miny en Jo

Hier is wel wat warmer. Geniet nog maar lekker van de laatste dagen en laat het koude weer maar daar

Gonnie

Fijn dat je deze dag achter je hebt ,geniet nog van je ligbad en het fietsen in Spanje !hier is het warmer verheug je daar maar op !
En de gezellige avonden in La Compostela !

Riny en Lou

hier is het ook niet zo warm maar wel beter dan in Spanje, zwaar maar wel 'n voldaan gevoel er van over gehouden hoop ik, succes verder en vooral genieten van elkaar en de natuur

monique

top gedaan weer!
petje af

Gerty

nou er is een boel gebeurd nadat ik de laatste keer gereageerd heb... wat erg dat het daar zo koud is, hopelijk kunnen jullie zich wel goed opwarmen daarna .
voor de volgende dagen wens ik jullie nog veel succes een beetje warmer en heel veel fietsplezier.

Math

Alle respect voor jullie prestatie!!!
Hopelijk voor de laatste 2 dagen wat beter weer!!!!
Groetjes Reinie en Math

Wil

Hallo Jo & Jeanette, prachtige prestatie. Geniet van de laatste twee etappes.