santiago2019.reismee.nl

Laatste vlakke rit

Gisteravond hadden we lekker willen flaneren door Leon. Helaas was de temperatuur slechts 10gr . Te koud om buiten te vertoeven waardoor wij maar een bar zijn binnengelopen om iets te eten. Vandaag vertrokken vanuit Leon richting de bergen die hier en daar nog met sneeuw zijn bedekt. De temperatuur was gedaald naar 3gr hetgeen voor ons aanvoelde alsof we in de winter aan het fietsen zijn. Kleding korte broek met kippenvel. We zijn tenslotte in Spanje aan het fietsen. Een vlakke route met enkele korte venijnige klimmetjes. Onderweg kwamen we langs Hospital de Orbigo met zijn Romijnse brug gesteund door 18 bogen. Midden op de brug staat een gedenkteken van Don Suero die hier vele duels uitvocht met andere ridders. De halsketting van Don Suero hangt nu om het borstbeeld van Jacobus in de kathedraal van Santiago. Verderop de route passeren we Astorga met het Bisschoppelijk paleis uit 1889 van architect Gaudi. Astorga is ook de plaats waar we met Gonny-Anny en Tiny met de kinderen zijn gestart na het overlijden van Wiel. Deze tocht schenkt mij tot op de dag van vandaag nog veel voldoening en kijk er nog steeds met een goed gevoel op terug. Voor vandaag is het nog kleren wassen rusten en eten.

Ps Een Amsterdam meisje van 22jaar is met de fiets onderweg van Amsterdam naar Santiago op een omafiets zonder versnelling en met bepa?king. Dat is nog een uitdaging.

Gr Jo en Jeannette

René Koopmans Brunssum

Schiet al aardig op..
Groet

Miny en Jo

Ja dat is best koud maar te heet is ook niks veel plezier nog en mooie foto's

monique

hospital d'obirgo is een van mijn favoriete plekjes geweest.
van koud naar warm hoop ik voor jullie!
mooi verhaal weer

Alice

Niet te geloven dat het daar nu nog zo fris is in spanje??

Gerty

nou geen beenwarmers bij ...neenhoor alle gekheid op een stokje, dat is behoorlijk koud.
hopen voor jullie dat het warmer word.
ga lekker slapen en hopelijk morgen niet zo koud.ben benieuwd naar je volgende verhaaltje....

Marh

Jullie hebben al heel wat mooie dingen gezien!
En voor morgen willen we weer wat hoogtemeters op de teller zien:)
Doe wel voorzichtig!!!!!

Tiny

Wat zag dat eten er lekker uit,in gedachte ga ik helemaal met jullie mee,
nog even doozetten en de pelgrimage zit er weer op,tot morgen