santiago2019.reismee.nl

Hitte

Nadat we in de ochtend nog samen hebben ontbeten hebben we afscheid genomen van Ramon en Miranda. Ieder zijn eigen weg. Was gezellig. Wij zijn verder gegaan met onze camino met pittige beklimmingen van Tot 21% door een heuvelachtig landschap met prachtige vergezichten . Verderop ligt nog sneeuw in de bergen wat voor ons als een vreemde gewaarwording is omdat wij in de hitte aan het fietsen zijn. Inderdaad de wind heeft plaats gemaakt voor hitte hetgeen voor ons betekent goed drinken. En hierbij bedoel ik niet bier maar water. Nadat we bijna op 900mtr hoogte zijn aanbeland krijgen we een afdaling naar Santo Domingo de la Calzada waar in de kathedraal een haan in de kerk in een hok wordt gehouden. De betekenis van deze haan wil ik jullie onthouden maar voor de geïnteresseerde kun je dit googlen. De weg vervlogden we door enorme graanvelden afgewisseld door erwtenvelden. Recht van ons zien we in de verte de mijnen bedoeld voor de cementindustrie . Ik meen dat er sulfaat gewonnen wordt. Na een afdaling zijn we nu in Belorado waar middeleeuwse feestelijkheden zijn en de mensen in klederdrachten en gewaden rondlopen. Belorado ligt in provincie Burgos welke stad we morgen passeren. Hebben ons nu lekker gedouchd en hebben lekker gezwommen in het zwembad welke deze Albergue rijk is.