santiago2019.reismee.nl

Richting Logrono

Nadat gisteren nog de nodige servesas (bier) naar binnen zijn gewerkt en nog leuke gesprekken te hebben gevoerd met een Frans echtpaar zijn we vanmorgen vertrokken voor weer 100km richting Logrono. De weg was eentonig ongeveer 100km over de n232 naar logrono. Een grote weg waar de automobilisten goed rekening houden met de fietsers ze gingen met een wijde boog om ons heen en als er een tegenligger kwam bleven ze achter ons. Zo moet het respect. Onderweg hebben we van dichtbij 2 mooie vossen gezien.helaas voor hun waren ze plat gereden en dus overleden. Jammer. Ook veel ooievaars en 3 gieren. Wat een mooie beesten. De omgeving is mooi met mooie dorpen gebouwd op heuvels , ook de graanvelden zijn al rijp om te oogsten. Goudgeel staan ze te zwaaien om geoogst te worden. Verder zijn we in de wijnstreek van de streek gekomen de Rioja. Hierbij maakte Jeannette de opmerking dat ik maar eentje op de lamp moest schudden. Denk dat dat er vanavond van gaat komen. De wind speelde vandaag ook weer een grote rol. Niet zo als gisteren maar 100km windkracht 4 is nog steeds geen pretje kan ik jullie zeggen. Op een gegeven moment stopte de n232 waar we de hele dag op gefietst hebben bij een rotonde met de verwijzing camino links. We vervolgde de route en na 5km werden we gestopt Door de secure met de mededeling rechtsomkeer te maken want we bevonden ons op een wijngoed wat privé was. 5km terug naar de rotonde waar we geen enkele kant op konden. Zowel links als rechts als rechtdoor verzeilde we op de autostravia wat verboden is voor fietsers. Diverse auto's aangehouden maar niemand kon mij de weg naar Logrono voor fietsers zeggen totdat wegwerkers mij een pad adviseerde. Helaas geen asfalt maar kiezels. Na 1uur vertraging en 10km extra zijn we nu in Logrono waar Ankie 4 jaar geleden haar 23 steeds verjaardag vierde op weg tijdens haar voettocht naar Santiago. Nu hebben we ons lekker gedoucht en al een groot bier genuttigd om even te rusten om voor vanavond aan de wijn te gaan.

Gr Jo en Jeannette

Tom Pierik

Mooi verhaal weer, jammer voor de vossen.

Laat het drankje je smaken
Gr Tom

Bonnie

Hopelijk is de rest van de route beter aangegeven en beter begaanbaar! Succes!

Reinie en Math

Wat zullen jullie in bloedvorm zijn als jullie terug komen.
Morgen is het bijna windstil.
Dat wordt genieten!

Miny en Jo

In ieder geval hebben jullie wel mooi weer zo te zien op de foto's . Veel succes nog

Gonnie

Leuk Jo ,zoals je de belevenis van de dag ons zo uitvoerig verteld!
Ook al is de weg saaj je beleeft altijd wat ,ik geniet hiervan !
Succes nog!

Tiny

Hallo wat een verhaal weer dat biertje heb je wel verdient, tot morgen.Tiny.

Wil

Mooi verhaal en die extra kilometers zijn goed voor jullie conditie?
Geniet ervan.