santiago2019.reismee.nl

Na vandaag nog nog een dag

Na een overheerlijk en uitgebreid ontbijt zijn we vertrokken voor een kortere etappe van 57km maar toch weer meer dan 900 hm . Het landschap wordt meer een landschap wat vergeleken kan worden met de Eifel. Dat betekent klimmen en dalen waarbij de klimmen tussen de 8 en 12% liggen. Het blijft met de tassen op de fiets aanpoten. Vanaf Sarria zie je massa's pelgrims die de laatste 100km lopen om hun compostolaat in Santiago op te halen. De pelgrims die gestart zijn in z Frankrijk noemen deze dan ook neppelgrims. De pelgrims die de lange tocht lopen haal je er zo uit. Ze hinken of strompelen hebben de knieën ingepakt of ondersteunen elkaar waar ze ook maar kunnen. Ze houden hun voeten vast of wat daar nog van over is. Blaartje hier of een blaartje daar of een overbelasting je haalt ze er zo uit die de lange tocht lopen. Bij de laatste pauze nog Belgen gesproken die vandaag nog doorfietsen naar Santiago om op tijd te zijn voor het vliegtuig voor morgen . Ook zie je weer de schuurtjes op poten om het graan droog te houden en de muizen buiten te houden. De geur van de eucalyptus komt je tegemoet als je langs deze bomen fietst. We zijn dan ook in Galicie. Gisteravond heb ik bericht gelezen van de Nederlandse vrouw die bij een ongeval om het leven is gekomen op weg naar Santiago. De plek van het ongeval zijn we 2 dagen geleden gepasseerd. Erg triest.

Nog een dag te gaan en dan heten ons Tom en Bonnie welkom

Gr Jo en Jeannette

Rob

Succes met de laatste loodjes morgen en alvast veel plezier samen in Santiago

Miny

Ja dat is triest als je om het leven komt op weg naar Santiago . Voor morgen maar weer veel succes en nog een paar mooie dagen in Santiago groetjes van ons 2

Ramon

Vertrokken vanmorgen vanuit wellicht de mooiste locatie.
Dat moet haast wel extra krachten gegeven hebben.
Geniet van de laatste kilometers naar Santiago.
De reis was / is zwaar geweest, maar de beloning en het gevoel zullen alles vergoeden.

Astrid

Knap van jullie die bergen op. Morgen de laatste dag alvast profiat ,jullie hebben het toch weer gehaald. Een fijne dag met Tom en Bonnie

Wiel en Marjo

Succes met de laatste loodjes. Topprestatie!

Riny en Lou

ja 'n ongeval zit in 'n klein hoekje, gelukkig is het met jullie nog altijd goed al zie je op de foto's 'n beetje getekend uit, maar goed na zoveel arbeid, nog één dag en dan rusten en genieten van de prestatie die jullie geleverd hebben

monique

nog 1 dagje bikkelen en dan genieten in santiago.
en naar de mis natuurlijk
respect!!

Gonnie

Wat fijn ,nog een dag volhouden !al vast PROFICIAT VOOR al de inspanningenen fijne dagen met Tom en Bonnie!

Gerty op naar de laatste etappe

de laatste loodjes wegen het zwaarst, maar dat halen jullie ook nog wel.
geniet nog van de laatste fietsdag en zeker met de dagen met tom en bonnie

Bonnie

Succes met de laatste etappe morgen! Wij zijn inmiddels gearriveerd in Santiago en kijken uit naar morgen :)!

Annie en Tiny

In gedachte zijn wij bij jullie nog veel succes groetjes van uit Ede.