santiago2019.reismee.nl

Sneeuw

Gisteren nog lekker bij de open haard gezeten want het weer was herfstachtig. Contact met Brasilianers en Argentijnen waarbij de Argentijn bij het woord Máxima niet erg enthousiast van werd. Zal wel met het verleden te maken hebben . Vanochtend werden we wakker en met het naar buiten kijken zagen we in de bergen de verse sneeuw liggen welke afgelopen nacht gevallen was. En ja hoor dat was precies de richting welke wij vandaag op moesten fietsen. Bijkomend windkracht 5 tegen en een temperatuur van net boven het vriespunt kwam het ons voor dat we in Siberië ipv Spanje aan het fietsen waren. U raadt het al geen lange broek nee korte broek aan en warm rillen. Even nog een pauze 4km onder de top. De pauze plaats waar we met Gonny en de kids van Tiny gestart zijn om de laatste kilometers wandelend af te leggen naar Cruz de Ferro . De plek waar wij 4jaar geleden Wiel nog hebben uitgestrooid. Een memorabel moment. We hebben hier dan ook even bij stil gestaan om dat moment en om de negatieve momenten achter te laten en op weg naar de toekomst positief te kijken. De afdaling die daarna volgde konden we genieten van de prachtige natuur en van de vele wandelaars die flink ingepakt hun weg vervolgden om onderaan de berg in Ponferrada een hostel te zoeken. In Ponferrada kun je nog genieten van de tempeliers burcht. Deze vesting van de Romeinen is in de 12 tot 14 eeuw gebruikt als laatste bastion van de Tempeliers. De Tempeliers zijn na 1312 uit Spanje verdreven. Buiten is het nog steeds koud met buien en daarom is siësta aangezegd. Net nog met mensen gesproken uit Californië die gedeelte met de fiets en gedeelte te voet hun tocht doen. Grappig onderweg waren ze de fiets al bergop aan het duwen.

Gr Jo en Jeannette

Tom Pierik

Brrr heerlijk die kou, heb je de winterbanden op de fiets?

Rob

Mooi dat jullie daar nog eens zijn langsgekomen en even bij hebben stilgestaan.
Om weer positief door te gaan met het leven ?? wij zijn trots op jullie ?

monique

heb je hem.de groetem gedaan?
volgend jaar ga ik bij hem langs!!

Gonnie

Wat mooi om te lezen ,van die koffie plek ,zo armoedig en toch gezellig ,in gedachten ,de wandeling weer naar boven gelopen !
Ik zie alles weer levendig voor mij !en wat goed dat jullie beiden daar weer zijn!
Ik wens je alle goeds toe en geniet er van!!!
Zond dat je kou moet lijden!

Ankie

Trots op jullie, door die kou! Respect!

Tiny

nou Jo weer een mooi bericht en ook de plek waar we Wiel hebben uitgestrooid,
in gedachte ben ik er bij, geniet er maar van.