santiago2019.reismee.nl

Respect

Gisteren een gesprekken gevoerd met mensen uit Ierland en Slovenië. De vrouw uit Ierland wilde de camino lopen uit religieuze beleving de tocht waarbij de man haar dan maar vergezelde. Met het echtpaar uit Slovenië hebben we het gehad over de Balkanoorlog waarbij Slovenië slechts enkele dagen in oorlog was en na de dictatuur van Tito het beter met hun ging. Waar een oorlog al goed voor is. Gisteren hebben we onderweg bij een donotivo pauze gemaakt in een kapelletje langs de weg. Hier kan men overnachten en een maaltijd bereiden voor de prijs van 0 euro. De vrouw die ons ontving bood ons gelijk koffie en koekjes aan voor de prijs van 0 euro. We hebben uiteraard iets in de pot gedaan want dit soort dingen moeten in stand gehouden worden. Vandaag massa's pelgrims gezien die zich zwoegend en hinkend hebben voort bewogen waarbij de ledematen zwaar op de proef worden gesteld .De chirurg in Santiago zal handenwrijvend naar ze uitkijken om ze met nieuwe heupen en knieën te voorzien. Ook hebben we onderweg pelgrims gezien die zich voortbewogen met achter zich karretjes. Een Ier uit Dublin bewoog zich van Castrojeriz naar Leon over een afstand van 200km voort met zijn handen in een rolstoel. Diep respect voor deze man om dit te willen. Het respect geldt ook voor de wandelaars om de monotone wegen welke wij vandaag afgelegd hebben. Je zou er depressief van worden om die lange rechte wegen de hele dag voor je te zien waar geen eind aan lijkt te komen. Heb zo net gelezen dat Roda door investeerders gered gaat worden. Da's dan weer goed nieuws voor de Roda fans onder ons. Vier jaar geleden zaten we nog live naar de radio te luisteren toen Roda nog promoveerde terwijl we nu al blij zijn dat ze niet failliet gaan. Maar dat terzijde. Voor morgen staat ons een kort ritje te wachten . We fietsen naar Leon en maken er een relax dagje van. 500km zitten er nu op dus tijd voor ons zelf om Leon op ons gemak te gaan bekijken. Hoop dat het bericht aankomt ben er al 3 uur mee bezig.

Gr Jo en Jeannette

Ramon

Prachtig verhaal.
Al die verschillende achtergronden, komt o zo bekend voor.
En dat van die nacompetitie komt me als de dag van gisteren terug. Achter jouw i-pad op zwak internet.....
Veel plezier in Leon. En steek een kaarsje aan bij de kathedraal.

monique

geniet ervan in Leon

Astrid

Geniet van jullie vrije dag jullie zitten al op de helft. Wat knap van die man in de rolstoel

Toon en Joke

Prachtige verhalen, impressies en mooie foto's.
groetjes en een goed vervolg.

Gonnie

Nou Jo ,jullie maken wel aparte pelgrims onderweg mee!
Ik smul van je verhalen !En van de bijzondere foto,s!
Morgen mooie dag en succes ermee !

Rob

Goed bezig, leuk al die culturen en mensen van verschillende afkomsten. Lijkt wel Amsterdam ?
T.a.v. Roda eerst maar eens afwachten of die Mexicaan betrouwbaar is, las al verschillende meningen over hem.
Fijne dag morgen, slaap lekker xx

René Koopmans Brunssum

Veel plezier in Leon

Tiny

Aweer een mooi verhaal ik geniet er altijd van,Tiny

Frans en Irene

ja jullie allebij... verhalen daar moet je voor gaan zitten daar moet je open voor staan Prachtig !

Het is of ik erbij ben . Frans