santiago2019.reismee.nl

Zo kan het ook

Gisteren een gesprek gehad met een vrouw die op 24jarige leeftijd met haar vriend naar Spanje vertrok om in de bergen te wonen. Ze zijn inmiddels meer dan 30jaar woonachtig in de bergen. Beide hebben ze ëen inkomen van 8 a 900 euro gezamenlijk en kunnen er goed van leven. Ze hebben een stuk bos toegewezen wat ze moeten onderhouden en het hout wat ze verzamelen is genoeg om er het hele jaar van te stoken. Verder een moestuin en wat vee om er van te eten en verder hebben ze geen luxe nodig. Meer hoeft niet. Zo kan het dus ook. Vandaag zijn we verder getrokken door mooie landschappen afgewisseld door pittige klimmen. Na 60km kwamen we in Burgos aan en hebben we weer genoten van de imposante kathedraal welke dateerd van het jaar 1221. Een van de bouwmeesters was Jan van Keulen en de torens hebben veel gelijkenis met de dom van Keulen. Kan ook niet anders. Onderweg hebben we veel last gehad (het leken wel sneeuwbuien) vlokken welke een dikke laag vormde van wel 15cm. Na de pauze in Burgos waar we hebben genoten van folklore optredens hebben we onze weg vervolgd om de laatste 30km af te leggen naar ons hotel om nu lekker een siësta te houden.